חיפוש

“אם כל אחד ינקה את מפתן ביתו, העולם יהיה נקי”

(אמא #תרזה)

ערב פסח תשפ”ב, תיכף ליל הסדר, יאללה, אחרי שנתיים, ליל סדר “רגיל” , עם משפחות וחברים.

וכולנו… אחרי שבועיים של פקקים, קניות בסופר, תורים, משלוחים, קניית מתנות למארחת, תורים, חששות משעות המתנה בשדה התעופה, עוד תורים, ימי חופש לילדים, הפעלות של ילדים, עוד תורים, מענה אינסופי לשאלה “איפה אתם עושים סדר ? אצל ההורים שלך? אצל ההורים שלו?” ולחלקינו אין הורה, ולחלקינו אין זוגיות או ילדים, ולחלקינו אין תקציב, וזה בלי מילה על – טרור ושנאה, פוליטיקה, פילוג לא אחראי ותקשורת רודפת רייטינג.

חברים, לרבים מאיתנו – הפיוז תיכף קופץ.

וככה עם כל העצבים החשופים – אנחנו נשלחים לערב החג כמו לשדה מוקשים. כזה, שכשצועדים לקראתו, כל הסנסורים שלנו מצלצלים: הם חושבים שאני לא מספיק טוב.ה, איזה כאב ראש הערב הזה, מתי זה נגמר?

הופ! רגע לפני הסדר, עושים סדר בראש. כי מגיע לכם. כי מגיע לאנשי הרפסודה שלכם להיות בחג הזה מוקפים באנרגיה הנכונה.

מה נשתנה הערב הזה? שהערב הזה נהיה כולנו מנהיגים. כן, כן, אנחנו, האנשים הקטנים שבבית. מנהיגים.

וגם אם יש מלא צידוקים, וגם אם אין ממש ממי לקבל דוגמא והשראה כבר יותר מדי שנים, קבלו כמה טיפים למנהיגות קולחת, כי רק דוגמא אישית של כל אחד מאיתנו, “תבשל” לנו את המנהיג.ה הבאה של ארצנו הקטנטונת – שיאחד אותנו באהבה (כי עוד לא אבדה תקוותנו):

***תנו את המיטב – כהורה, כבן זוג, כילד, כמארח, כחבר, כנהג על הכביש. מה אכפת לכם, תוציאו את ה”נייס גאי” שבכם. תראו מה זה יעשה לכם, קסמים.

*** קבלו על עצמכם אחריות אישית לייצר אנרגיה טובה. להגיע עם גישה חיובית. זה מדבק. וסוף סוף שנדבק במשהו חיובי.

*** ותרו על צדקנות, תלונות ואי שביעות רצון – It Is What It Is – וזה פרפקט.

*** אין תפקידים קטנים – מצאו דרך להיות שותפים להצלחה של הערב, תוך כדי הערב.

*** מנהיגים מוכנים לעשות דברים שהם פחות אוהבים, כשהם מכירים בחשיבות הדבר – תגדירו לעצמכם את חשיבות הערב. משפחתיות? לפנק את אבא? קצת מסורת לילדים? תגדירו חשיבות, והופ, אתם חדורי מטרה.

***להיותך מנהיג.ה – אין קשר למקום שאתה יושב ליד השולחן, לגיל שלך, לכמה שורות קראת בהגדה, או לכמות המחמאות שקיבלה המנה שהבאת – היא קשורה להתנהלות כמיטב יכולתך, היא קשורה לזה שבזכותך, יותר אנשים יצאו עם חוויה טובה מהחג.

*** כל מחשבה של שיפוטיות עצמית או כלפי מישהו – החליפו בתובנה: ש”אני משמעותי, כמו שאני”. “הדעות שלי לגיטימיות, הדעות של אחרים לגיטימיות”. זיכרו: שיפוטיות היא הבסיס לרוב הסבל.

*** תובנה למתקדמים: ההצלחה של המאמץ בליל הסדר – תתבטא בעתיד. אתם דוגמא מהלכת, פתחו מסוגלות לראיה ארוכת טווח.

והכי חשוב:

*** מנהיגים יודעים להנות מהחיים – פזרו קונפטי על האנשים שלכם,

חג אביב שמח ומלא אהבה ותקוה.

#חגים

#משפחה

#מנהיגות