חיפוש

הוא נכנס לקליניקה, מפגש שלישי בתהליך “איך להפוך למותג”,

התיישב על הכורסא, ואמר בשקט: “נראה לי שיש לי OCD״

“מה זאת אומרת?” שאלתי בסקרנות.

“מאז שאני זוכר את עצמי אני בלופים. בתיכון הייתי בודק שוב ושוב ושוב עבודות או מבחנים לפני שהגשתי, לפני שאני יוצא מהבית אני בודק מספר פעמים שהכל נעול, ולאחרונה התחלתי להתעסק בענייני תזונה. זה מרכז חיי. אני בודק מחקרים ומאמרים, ואוכל רק מזון איכותי ובריא. ברמה שחברים שלי כבר לא רוצים שנצא יחד.”

OCD

בואו נדבר על…

הפרעה טורדנית כפייתית שמורכבת ממחשבות, דחפים או דמיונות שחוזרים על עצמם.

מי שיש לו, יודע בדיוק על מה אני מדברת, אותה חשיבה כפייתית שכוללת רצף של מחשבות לא רצויות ומדאיגות, לעיתים מוגזמות ולא סבירות, שתופסות חלק נכבד מהזמן שלכם. ששודדות לכם אנרגיה.

ממש כמו אזעקה מקולקלת ברכב שמצפצפת בקולי קולות, ומתריעה על נסיון פריצה, הגם שאף גנב לא מתקרב לרכב – כך המחשבה האובססיבית מתריעה ומציקה ללא הפסקה, וממלאת את האדם בחרדה, ולעיתים מאלצת להכניס טקסים שנועדו להשקיט את הסחף… אך לא תמיד מצליחים.

תשקלו, שהמחשבה האובססיבית נובעת לרוב מצורך ישן שהתבסס.

צורך בשליטה, בתחושת בטחון.

לכל אלו מבינכם, שרוצים לנסות קודם לטפל בתודעה של עצמם עצמאית, קבלו 2 כלים, שהוכחו כעוזרים להפחתת התסמינים. ופשוט תתחילו לפעול.

1. קביעת “זמן לדאגה” – קבעו מראש, ביומן, 15-20 דקות ביום כזמן, שבו תאפשרו לעצמכם לשקוע בדאגות שלכם, בזמן זה קחו דף ועט ורשמו הכל דאגות פלוס הצעות לפתרון, תנו לדאגות לזרום החוצה. סכמו עם עצמכם שבכוונתכם לדאוג רק בזמן הזה. כשמחשבה בלתי רצויה חודרת למחשבותכם לא ב”זמן דאגה”, הזכירו לעצמכם שעכשיו זה לא הזמן לדאוג לכך. הידיעה שתוכלו לדאוג מאוחר יותר, מסייעת לצמצום החזרתיות במהלך היום.

2. מחברת מאזנת – עשו טבלה. בטור אחד רשמו את המחשבות האובססיביות –
ובטור השני – מול כל מחשבה רשמו מחשבה מאוזנת.

לדוגמא:
מחשבה אובססיבית: “אסור לי לטעות במבחן”

מחשבה מאזנת: “אנשים טועים לפעמים, מקסימום אעשה מבחן חוזר”

מחשבה אובססיבית: “בטוח יש חיידקים על השולחן במסעדה”

מחשבה מאזנת: “זה ממש לא מסוכן, כל כך הרבה אנשים אוכלים פה, ולא קורה להם כלום”

עצם העובדה שתפסתם פיקוד: שקבעתם זמן לדאגה, שאתם עונים למחשבה האובססיבית עם מחשבה מאוזנת – מחזירה אליכם חווית השליטה, ותוך מספר ימים את התובנה שאלו רק מחשבות. עם הזמן קצב המחשבות המתישות פוחת, ויש האטה בסחף.

עדיין סובלים? לא חבל? זוכרים? זו לא חזרה גנרלית!

יש תהליך מסודר שניתן לעשות בכדי להירגע ולהיפטר ממחשבות אובססיביות אחת ולתמיד – תאמו פגישה.
מגיע לכם להנות מהחיים
🦄