חיפוש

“אני לא יודעת אם לשלוח את הילדה לקייטנה”

“אני לא יודע אם החופשה תצא לפועל, מבטלים מלא טיסות”

“אי אפשר לנחש אם תפתח שנת הלימודים”

“הוקפצתי למילואים, לא ברור מה יהיה עם מבחני סוף סמסטר”

“בדירה שלי אין ממ”ד, וזה מלחיץ את אמא שלי, לא יודע מה לעשות עם זה”

ימים כאלו, הרבה סביבנו בפיק של התמודדות עם חוסר ודאות, שמייצרת רגשות של פחד, של חוסר אונים. ואז הדמיון מתחיל להשתולל. אך במקום לכיוון חיובי יצירתי, יש הצפה של חרדות. והכל בדמיון.

לקראת סופ”ש, קבלו כמה אסטרטגיות “עזרה ראשונה”, בחרו מה יסייע לכם, והתחילו מיידית לנהל את החוויה שלכם, זה חשוב, כי אתם משפיעים על כל המעגלים שלכם, ורואים לכם את זה בעיניים.

  1. הכרה ברגשות: קבלו שאי ודאות ופחד הם חוויות אנושיות נורמליות. זהו איפה בגוף אתם חשים ברגש, תנשמו למקום, עוד ועוד עד שתחושו הקלה, זה הצעד הראשון לקראת ניהול הרגש.
  2. מה בר שליטה?: התמקדו בתחומים שאתם כן יכולים להשפיע עליהם. מה בשליטתכם? עשו רשימה ובצעו באותו תחום פעולות.
  3. שחרור ממחשבות: מיינדפולנס, משחק פלייסטשן, משחק טניס, הליכה בים, לגו – כל פעילות שדורשת ריכוז בכאן ועכשיו – תפחית חרדה באופן משמעותי, תוציא אתכם מהלופ.
  4. גמישות מחשבתית: קבלו כעובדה, שבחיים לעיתים משתנות תוכניות. פיתוח יכולת הסתגלות תעזור להתמודד טוב יותר עם המציאות.
  5. טיפול עצמי: הקפידו לדאוג לרווחה הפיזית והרגשית שלכם. שינה, תזונה, פעילות גופנית, מפגש עם חברים, הליכות בטבע וטכניקות הרפיה יכולות לשפר את החוסן שלכם.
  6. הגבלת החשיפה לגורמי לחץ: צמצמו חשיפה למידע ולאנשים מלחיצים. כשמשהו חשוב יקרה, אתם תדעו.
  7. דיבור עצמי חיובי: אתגרו מחשבות שליליות והחליפו אותן בנקודות מבט מאוזנות ואופטימיות יותר. בחייאת, מה פתאום שהמחשבות יהיו על מצב אוטומט?!
  8. אנשים אופטימיים: שיתוף רגשות עם אנשים שרואים את חצי הכוס המלאה, יכול לספק נחמה ופרספקטיבה.
  9. עזרה מקצועית: אם חוסר הוודאות והסטרס מכריעים, דברו עם איש מקצוע בתחום בריאות הנפש. תוכלו לקבל אסטרטגיות ותמיכה המותאמות למצב הספציפי שלכם. הסבל שאתם חווים הוא זמני.
  10. ולסיום, הזכירו לעצמכם כל בוקר: זה בסדר להאט קצב, לבקש עזרה, לחפש סיבות לחייך ולקחת דברים צעד אחד בכל פעם. בתקופה כל כך לא נורמלית, כל אחד מתמודד ברמה כזו או אחרת. וזה נורמלי.

מעברו השני של הפחד – מתגלה האומץ, הגאווה, ומתגלה הבחירה בחיים.

שבת של אהבה, חברים.