חיפוש
בלוג חשיבה חיובית

“איך אוכל להיגמל ממחשבות שליליות?” היא שאלה בלחש, מתביישת שיש לה מחשבות מעיקות (תסכול, דאגה, כעס…)
“אני קמה כל בוקר וישר מוצפת, ומתעצבת. אני באמת מנסה לעצור אותן, ובמקום שאצליח, יותר מחשבות מעיקות צצות. בא לי לקום עם חיוך, עם אנרגיה לחיים, להיות אופטימית, להתרגש שמתחיל יום חדש, ולא מצליח לי.” סיימה ונאנחה, מאוכזבת מכישלונה.סיימה לדבר, ואני, נזכרתי באבי ז”ל, שמיום שיצא לפנסיה ועד ליום שנפטר, חווה משבר שהוביל למחשבות שליליות בלבד, ובזמן שהוא התמודד עם הקושי הזה, אבדנו אותו עוד בחייו.
אותו מצב רוח ירוד שלו, גרם לי לפני עשור, להתחיל לחקור את נפש האדם,
ולהתאהב במקצוע חדש, מעו”ד מצליחה, למטפלת ומאמנת לחיים מופחתי סבל,
מאמנת אנשים לשיר את שירת חייהם.
לו ידעתי אז, דברים שאני יודעת היום…
אבל… סטיתי מהנושא. לאבא שלי מגיע פוסט בנפרד, בקרוב.

“זוכרת את אחד החוקים החשובים ביקום?” שבתי להווה.
“מה שמתמקדים בו גדל, גם התמקדות להמנע ממחשבה שלילית מגדילה את נוכחותה.
הדרך לגמילה ממחשבות מעיקות, עוברת דרך התמקדות במחשבות חיוביות.”
“איך עושים את זה? ענתה מהר, מקווה לנס.
“הדרך הכי קצרה היא ע”י תרגול יומי של אמירת תודה” עניתי, ומיד היא השיבה לי:
“ואם אין לי על מה להודות?”
נזכרתי בעצמי, זאתי של לפני 4 שנים, בתום השבעה של בני, כשהוצאתי לראשונה מהמגירה מחברת לכתיבת תודות, ובעודי בוהה במחברת אמרתי לעצמי: “ברצינות? הכל התחרבש, נראה לך שיש על מה להודות?”, ולמזלי לא ויתרתי לעצמי.
“תשקלי, שהשריר “לראות את הטוב” לא פעיל אצלך, את חווה סוג של עיוורון. ראיית הטוב זה שריר שמפתחים, יש לכל אחד מלא דברים להודות עליהם.
יש כאלו שיודו על: האנשים שבחייהם, הבריאות שלהם, חיית מחמד, העבודה, המיטה הנוחה בלילה, המזגן, החושים שעובדים (ראיה, שמיעה, טעם, ריח, מישוש). תתחילי מהכי בסיסי, תודי: שהגעת הביתה בלי תאונה בדרך, שאת יכולה להתקלח לבד, ששמעת שיר מעולה, שאת לא בכלא, שאכלת מנגו טעים …)
ככל שתתרגלי, באמצעות הכרת תודה על ה”יש” – המחשבות המבאסות יצטמצמו, ויעלמו. ולזה יש תופעות לוואי, הכרת תודה מובילה לבריאות, שינה טובה ומונעת השמדת מערכות יחסים.בשנים האחרונות, המלצתי על כתיבה תודות יומיומית לרבים שסבלו מתשישות נפשית וגופנית – וכולם שיפרו את חייהם לחיים של שביעות רצון ואהבה.”

ראיתי שזמננו עומד להסתיים, וציינתי: “הידעת, אלברט איינשטיין, אחד המוחות המופלאים קבע לעצמו כלל: 100 תודות ליום”. היא חייכה אלי, ואמרה:
“היום אני מתחילה, די לסבל!”

#הוקרות
#הכרתתודה
#החיים_בואו_נדבר_עלזה
#chill