חיפוש

תגידו, שמעתם על ליידי גאגא?
חברת התקליטים שהחתימה אותה בתחילת הדרך, ויתרה עליה תוך 3 חודשים בלבד. כיום היא אחת מכוכבות הפופ הגדולות בעולם, עם 6 גראמי.

יש לכם דייסון?
שואב האבק לא היה מגיע לעולם אלמלא הממציא שלו שהתעקש ו- 5,126 (!) פעמים בנה אבטיפוס, עד שיצר את השואב הכי נמכר וחזק בעולם.

ראיתם את הסרט ‘מלתעות’? ‘פארק היורה’? ‘להציל את טוראי ראיין’? ‘אינדיאנה ג’ונס’? ‘רשימת שינדלר’? ‘אי.טי’?
לא היינו זוכים בסרטי מופת אלו אלמלא ספילברג הצעיר, שלא התקבל מספר פעמים (!) לאוניברסיטת דרום קליפורניה למסלול לקולנוע. וכל זה לא עצר בעדו לייצר שוברי קופות, לזכות באוסקרים ובפרסי אמי. 

מכירים את ‘הארי פוטר’?
ג’יי קי רולינג היתה אם חד הורית שחיה מקצבת סעד (!) כשהתחילה לכתוב את סדרת הספרים הידועה ונדחתה שוב שוב ע”י הוצאות ספרים (!). כיום היא הסופרת המליארדרית הראשונה בעולם. 

יצא לכם ליהנות בחייכם ממשחק של השיקגו בולס בNBA? אחד הכוכבים שלהם מייקל ג’ורדן נופה בגיל 16 מנבחרת הכדורסל בתיכון והיום, בעיניי רבים, הוא השחקן המוערך ביותר ב NBA.

חוויתם בשנים האחרונות משחק כדורגל של בארסה?
בגיל 11 הוא הודח מקבוצתו, כי היה קטן מהילדים בגילו. כיום אין אוהד כדורגל שלא מעריך את ליונל מסי, שחקן שנבחר מספר פעמים ע”י פיפ”א כשחקן השנה. 

ומה עם סרט לנשמה של דיסני?
מעבידיו של דיסני פיטרו אותו מעבודתו בטענה של חוסר יצירתיות. עסקים נוספים שלו נכשלו. כיום אין ילד בעולם שלא מכיר את יוצר מיקי מאוס, וזוכה 22 פרסי אקדמיה.

ושיר של הביטלס, שמעתם?
כן, אלו שנדחו ע”י מלא חברות תקליטים, והפכו ללהקה הכי מצליחה מסחרית בעולם.

ומה עם…. אמינאם?
הבחור נשר מבית ספר, התמודד עם עוני וסמים. לא ויתר, המשיך ליצור וזכה ב 13 פרסי גראמי ומכר מעל 100 מליון אלבומים ברחבי העולם. 

ולסיומת, הוא לא היה מסוגל לדבר עד גיל 4 והמורה שלו אמרה שלא ישיג הרבה – אלברט איינשטיין הפך למגדולי המדענים בכל הזמנים וזוכה פרס נובל.

ועוד, ועוד, ועוד דוגמאות.

תומס אדיסון, זה שהמציא את הנורה החשמלית למרות שמורה אמר לו שהוא טיפש מידי, אמר: “צריך 1% של השראה ו 99% של הזעה”.
כי אין קיצורי דרך, הצלחה נובעת מנחישות בדרך אל היעד המרגש.

מנסים להטמיע הרגל חדש ולא מצליחים? ככל הנראה, אין לכם סיבה ענקית וככל הנראה יש לכם חשש מהכאב שבכישלון. וכיום – החשש מהכאב גובר אצלכם על התאווה לעונג. ברגע שתגדירו סיבה ענקית, כזו שמעבר למחיר שצריך לשלם בדרך – השאיפה לעונג תגבר על ההימנעות מכאב, וכל פעם שתחוו קושי, תחזרו לפה, וזכרו, כולם חווים כישלונות בדרך להצלחה. לא לוותר.